Log in Register

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Create an account

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name *
Username *
Password *
Verify password *
Email *
Verify email *
Captcha *

Planurile de vacanță reprezintă o eliberare a spiritului din zona încrâncenată a zilelor de muncă, o desprindere de la solul prăfuit în lumea imaculată, magică a zilelor de vacanță mult așteptate.

 

Plecăm, așadar, încărcați cu energie pozitivă, cu așteptări înalte, însă nu de puține ori observăm că îndârjirea noastră de a ajunge la vacanța mult visată este pusă la grea încercare. În aeroport îți aduci aminte că ai uitat ceva acasă, valiza cu bagaje se rătăcește, agenția de turism nu respectă întocmai planul și apar diferite neînțelegeri și câte și mai câte.

 

Ce loc ocupă cazarea în aceste planuri de vacanță și cum poate ea influența atmosfera?

 

Răspunsul este la fiecare dintre noi, însă chiar și pentru cei care își petrec foarte puțin timpul la hotel/pensiune, dacă este prost ales/aleasă atunci starea de spirit va avea de suferit.

 

Clasificarea unităților de cazare a apărut ca urmare a acestei nevoi a turistului de a nu scăpa de sub control propriul plan de vacanță, lăsând la voia întâmplării confortul, relaxarea și nu în cele din urmă odihna.

 

Clasificarea impune respectarea unor rigori, astfel încât, urcarea în ierarhie să fie condiționată de îndeplinirea unor cerințe. Astfel, proprietarul unui hotel de 5 stele va fi obligat să îndeplinească și să mențină cerințe suplimentare față de proprietarul unui hotel de 4 stele.

 

Stabilirea acestor criterii, verificarea îndeplinirii lor și controlul periodic sunt aspecte tehnice foarte importante, rigoarea respectării acestora urmând a fi cuvântul cheie în ansamblul evaluării unei unități de cazare.

 

Standardizarea şi clasificarea unităților de cazare se face individual de reprezentanţii fiecărei ţări pe baza reglementărilor adoptate în ţara respectivă şi pot diferi semnificativ de la standardele adoptate în România.

 

HOTREC reprezintă industria hotelurilor, a restaurantelor şi a cafenelelor la nivel european. HOTREC reuneşte 44 de asociaţii naţionale din 27 de ţări europene și printre altele are ca obiectiv crearea unui sistem unic de clasificare a hotelurilor. România nu aplică, deocamdată, acest sistem, având norme de clasificare stabilite prin Ordinul Autorității Naționale pentru Turism nr. 65 din 10 iunie 2013.

 

Standardizarea HOTREC nu se referă și la serviciile hoteliere, aceasta nu este atât de necesară precum în industrie, unde, spre exemplu, o unealtă trebuie să aibă o dimensiune standard. Serviciile hoteliere sunt și trebuie să rămână la latitudinea fiecărei unități de cazare, croite pe măsura clientului și imaginația gazdei.

 

În acest domeniu diversitatea este chiar o necesitate, marcată de tradiții, zonă geografică, istorie, buget, toate aceste aspecte reprezentând și moduri de atragere a clientelei.

 

Cerințele minime HOTREC arată astfel:

 

 1 stea

 

  • 100 % camere cu duș/WC sau cadă/WC
  • Curățenie în cameră zilnică
  • 100 % camere dotate cu TV color și telecomandă
  • Mobilier compus din masă și scaun
  • Săpun sau gel de duș
  • Recepție
  • Fax la recepție
  • Telefon public pentru clienți
  • Posibilitatea de a lua micul-dejun
  • Bar în hotel
  • Magazie

 

 2 stele

 

  • Micul-dejun inclus
  • Lămpi pentru citit
  • Esență de baie sau gel de duș
  • Prosoape
  • Dulap
  • Disponibilitatea unor obiecte sanitare (ex. periuță, pastă de dinți, kit pentru bărbierit)
  • Plata cu cardul

 

 3 stele

 

  • Recepție deschisă cel puțin 14 ore, iar prin telefon 24 ore, personal bilingv (Germană/Engleză)
  • Canapea la recepție, depozitarea bagajelor
  • Mini-bar în cameră
  • Telefon în cameră
  • Acces la internet din cameră sau dintr-o zonă comună.
  • Facilități de încălzire în baie, uscător, șervețele
  • Oglindă, loc pentru valiză
  • Kit de cusut, de periere a pantofilor, servicii de călcare și spălare
  • La cerere pernă și pătură suplimentare
  • Serviciul de sesizări

 

 4 stele

 

  • Recepție deschisă minim 18 ore, iar prin telefon 24 ore
  • Hol, bar și fotolii
  • Mic dejun comandat și prin room service
  • Minibar sau asigurarea acestui serviciu 24 ore prin room service
  • Scaune tapițate sau fotolii cu măsuță
  • Halat și papuci de baie la cerere
  • Oglindă, produse cosmetice (ex. cască pentru duș, pilă pentru unghii)
  • Terminal pentru acces internet
  • Restaurant „À la carte“

 

 5 stele

 

  • Recepție deschisă 24 ore, personal multilingv
  • Portar sau valet pentru parcare
  • Concierge (Concierge-ul este persoana plătită ca să fie legătura voastră în interiorul oricărui eveniment sau locații.O persoană diferită de recepționer și care poate face recomandări legate de destinațiile de vizitat sau poate rezerva un bilet sau un loc la un restaurant.)
  • Hol spațios dotat cu scaune și servicii de bar
  • Primirea oaspeților cu flori sau un mic cadou în cameră
  • Room service 24 ore, minibar în cameră
  • Produse de îngrijire
  • Computer în cameră
  • Seif în cameră
  • Servicii de călcare, curățare a pantofilor
  • Servicii de curățenie și pregătire a patului înainte de culcare (seara, de obicei în lipsa oaspeților)
  • Invitați surpriză

 

Analizând cerințele minime impuse în spațiul european cu cele autohtone, se pot observa anumite diferențe însă problema de fond este dacă sunt/nu sunt respectate aceste cerințe. Este un truism a spune că rigoarea cu care se aplică legea în România nu este tocmai un sentiment național. Rămâne, așadar, de datoria noastră să ne informăm cât mai corect în privința cantității și calității servicillor hoteliere, pentru a nu ajunge să regretăm zilele de muncă în timpul concediului.

Așteptăm recenziile dumneavoastră cât mai obiective și riguroase.